AhLaN WaSaHLaN

~~TaPaK KaKi DiNaSor~~

Thursday, 23 June 2011

~~DoSa SiaPaKaH~~

Views
p/s: dengar video kat bawah skx...smbil bc :_)
Kasihnya ibu
Membawa ke syurga
Kasihnya saudara
Masa berada

Kasihnya ayah
Sanggupkah berpisah
Dan kasih anaknya
Berkorban nyawa


Huhuhu....still alive in de house..
Rasa sayu je hati ni..bile nyanyi lagu kat atas ni..
Terpikir still seketika..
Mampukah still menjadi anak solehah..
Mampukah still menjaga kedua ibu bapa still
Bila dorang semakin uzur nanti..
Mampukah still tahan melayan kerenah mereka
Yang semakin dimakan senja...

sanggupkah kita berbuat begini...
banyak sudahkah amalan kita???

Mampukah still membalas jasa2 mereka yang
Telah banyak berusaha membahagiakan still...
lihatlah sejarang ni..
mcm2 iklan yang still lihat di tv...
yang menayangkan kisah nasib tua pasangan orang2 tua..
yang ditinggalkan di rumah orang2 tua..

renungkanlah..
oleh anak2 mereka yang kaya raya..
yang sibuk mengejar duniawi..
yang alpa tentang bekalan akhirat...

renunglah mata LELAKI ini..kesedihan...kesayuan..di tinggalkan
di rumah orang2 tua..
MAMPUKAH!!!!


Ya Allah, aku ini mungkin anak yang berdosa..
Berdosa kepada kedua ibu bapaku..
Mungkin aku telah banyak menggores hati mereka..
Mungkin perangaiku ni kadang kala..
Membuat hiba di tujoh sembilu di hati mereka..
Tapi tahulah mereka bahawa...
Kasih sayangku kepada mereka..
Xpernah kurang..
insyaAllah bukan sekadar taipan aksara..
bukan sekadar ucapan insaf sejenak..
namun itulah janjiku..
INSYAALLAH...


www.tips-fb.com

5 comments:

Hans said...[Reply]

sedih weih
sanggup diorang buat macam tu
minta2 aku takkan buat macam tu
amin

Review Filem Rasuk

Still alive said...[Reply]

@Hanssmg kte menjd ank yg s0leh n s0lehah..aminn:-)

NuSaNa NoSa 91 said...[Reply]

keen selalu terfikir.. agak2 keen xlupakan ibu ngan ayah bila keen dh berjaya nnti.. manusia kn mudah lupa diri dan harap2 keen xtergolong dlm golongan anak2 yg xbersyukur tu.. huhuuu~ T_T

Still alive said...[Reply]

@NuSaNa NoSa 91semoga kita sentiasa menginsafi dri kita...n selalu engt..law kite wat bukan2 kat mak ayah kite..kte akan terima akibat ots lagi;-)...

Hans said...[Reply]

insyaallah
doakan selalu
amin

Lirik Lagu Dimana Dimana (OST Annisa) - Jaclyn Victor, Ning Baizura & Shila Hamzah

Post a Comment

Da baca..harap bole bg seciput komen.. =p ~~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...